8 Ocak 2024 Pazartesi

Bir Kedinin Düşündürdükleri


Ginger
Tuval üzerine Akrilik 50X70 ©Aralık2023  



Albert Schweitzer, "Hayatın sıkıntılarından uzaklaşmak için iki sığınak vardır: Müzik ve kediler." der.   Ne kadar doğru... Son 15 yıldır hayatımın en sadık dostları, en zor zamanlarımda can yoldaşlarım kediler ve unutulmaya yüz tutmuş anılarımın en vefalı dostları  müzikler...   


Gece yarısı
Kaldırımda hiç ses yok
Ay hiçbir şey hatırlamıy­or mu?
Gülümsüyor kendi kendine
Sokak lambası ışığında
Kurumuş yapraklar ayaklarımı­n altında birikiyor
Ve rüzgar inlemeye başlıyor.
Hatıra, ay ışığında yalnız başına

Eski günlerde gülümseyebiliyordum
Hayat güzeldi o zamanlar
Mutluluğun ne olduğunu bildiğim zamanları hatırlıyor­um
Bırak tekrar yaşasın anılar.

Her bir sokak lambası
Kadere baş eğmiş gibi.
Birisi mırıldanıy­or ve lambanın ışığı dağılıyor
Sabah olmak üzere

Gün ışığı, güneşin doğmasını beklemeliyim,
Yeni bir hayat düşünmeliyim
Ve pes etmemeliyim.
Şafak vakti geldiğinde, bu gece de hatıralara karışacak,
Ve yeni bir gün başlayacak

Dumanlı günlerin yakıcı sonları,
Sabahın bayat soğuk kokusu,
Lambanın ışığı sönüyor, 
Bir başka gece bitiyor, bir başka gün doğuyor.

Dokun bana
Aydınlık günlerimin anılarıyla 
Öyle kolay ki beni bırakmak
Eğer bana dokunursan,
Mutluluğun ne olduğunu anlayabili­rsin

Bak işte, yeni bir gün başlıyor...







11 yorum:

  1. kediler ve müzik hayatın en iyi eşlikçileri...
    şarkının sözleri çok anlamlı, hoşuma gitti:)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler yorum için. Beğenmene sevindim. Benim de favori şarkımdır.
    Bu şarkı Cats müzikalinden. İlk kez 1981’de West End’de sahnelenen müzikal 43 yıldan beri hala kapalı gişe oynuyor Londra ve Brodway'de. Andrew Lloyd Weber, Cats müzikalini T.S.Eliot’ın Old Possum’s Book of Practical Cats adlı şiir kitabından etkilenerek bestelemş. Kedilerin yaşamını daha çok insanları anlatmak için, insanları kedilerin gözünden analiz etmek için yazılmış. Ben Londra'da yakalayamamıştım. Bir kez İstan gdiklerinde izledim sonunda. Bu şarkı en güzeli ama müzikal baştan sona efsane.

    YanıtlaSil
  3. Kedileri gerçekten çok seviyorum, aslında genel olarak hayvanları seviyorum. Daha önce şarkıyı dinlememiştim, güzeldi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için çok teşekkürler. Ben de hepsini çok sevmekle birlikte kedilere ayrı bir düşkünlüğüm var. Müziği sevdiysen müzikalini mutlaka izlemeni öneririm

      Sil
  4. Ah müziği ve kedileri baş tacı etmiş bir filozofun sözü ne kadar anlamlı. Müzik doğduğumdan beri benim için öyle, gün onunla başlar ve mırıldanır dilim günün her saati bir ezgiyi.
    Bu şarkıyı da ayrı severim. Teşekkür ederim paylaşımınıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim güzel yorumuna. Müzik benim için de bir tutku. Ben de her sabah gözümü açar açmaz müzikle başlarım güne. Özellikle trtradyo3 9 yaşımdan beri onsuz olamadığım bir tutku benim için. Tüm gün en sevdiğim arkadaşım.Müziksiz bir hayat düşünemiyorum

      Sil
  5. Kedileeerrrr... Bence de.. kedilerle yaşamak bir şans :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için de öyle. İyiki varlar. Keşke ömürleri biraz daha uzun olsa. Teşekkürler yorumun için. Senin kedilerin mama kapları boşalmıştır. Sevgiyle

      Sil
  6. Merhaba Defne Hanım...
    Müziğin sözlerini çok beğendim. Videoyu not ettim, sakin bir zamanda açıp dinleyeceğim.
    Ginger tablosu ise harika ötesi olmuş. Tablonun detayını açıkladığınıza göre sizin çalışmanız olmalı sanıyorum. Gerçekten enfes bir çalışma...Ellerinize, gönlünüze sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nazlı. Evet zaman zaman yaptığım tabloları paylaşıyorum. Bu kedi akrilik olarak çalıştığım ilk tablo. Beğeni içeren yorumunuz beni çok mutlu etti. Ben de sizin çalışmalarınızı çok beğendim. Ayrıca sayenizde farklı coğrafyalara sizin gözlemlerinizle seyahat etmek çok keyifli. Yeni paylaşımlarınızı heyecanla bekliyorum. Sevgiler

      Sil