1 Eylül 2010 Çarşamba

İmkansız(!) Periler


Hiç tereddüt etmeden bir 10.- TL karşılığında aldığım, okuyunca yokluklara, zorluklara, olanaksızlıklara inat, imkansızı başaran hayatların çabasına, mücadelesine tanık oldum. "İmkansız(!) Periler" isimli kitaptan bahsediyorum.

Bu kitabın hikayesi, bundan üç yıl önce, Metro Marketler Grubunun önce, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ve Milliyet Gazetesi işbirliği ile hayata geçirilen bir toplumsal sorumluluk kampanyası “Baba Beni Okula Gönder” kapsamında 1000 kız çocuğunun eğitim masraflarını üstlenmesiyle başladı. 2008 yılının aralık ayında ilk baskısı yapılan kitap projesi, bu çocukların yaşadığı yerlere gidilerek, izlenimlerin kaleme alınmasıyla hayata geçti. İşte "İmkansız Periler" adını verdikleri bu kızların hikayeleri böylece ortaya çıkmış oldu.

Her bir kız çocuğunun hikayesini yüreğim burkularak da olsa okudum, okudukça karşımda farklı pencereler açıldı,her pencerede bu zorlu ama umut veren yaşamların gelecekte birer ışık olacaklarına olan inancım arttı. Bilimsel ve teknolojik her gelişmenin temelinde bilginin, eğitimin ve öğrenimin bulunduğuna içtenlikle inanan biri olarak eğitim ve öğretim ile ilgili hakların, insan hakları alanında çok önemli bir yere sahip olduğu inancındayım. Hukukun temel ilkeleri, uluslararası antlaşmalar kapsamında anayasamız, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Bildirisi vs., "Eğitim, öğrenim hak ve özgürlüğünün" sağlanmasını ve bütün insanların özgürlük içinde, eğitim ve öğrenimden faydalanmalarını şart koşarlar. Her insan eğitim hakkına doğuştan sahiptir ve bu hak hiçbir sebeple elinden alınamaz. Peki ya imkansızlıklar, yoksulluk sebebiyle okuyamayan % 55'in bu en önemli hakkını veremeyen devletin sorumluluğunu bir kenara koyduğumuzda, bizler vicdanımızda hiç sorumluluk hissetmiyor muyuz?

Okuduğum her satırında geleceğimiz olan bu yürekleri, cehaletten çekip çıkartabilmek için koyulacak bir tuğlanın taşıyıcısı olmak isteği artarak çoğaldı.
Şimdi işte size bir fırsat! En az bir on liranız vardır eminim. İster kitapçıya gidin (D&R) ister internetten online alın. (www.dr.com.tr, www.pandora.com.tr ve www.kitapyurdu.com sitelerinde satılıyor)

Bir 10 TL'yi nerelere ve ne kadar boş şeylere harcadığınızı bir düşünün..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder