19 Eylül 2010 Pazar

Uyandırın Beni

Yaramaz çocuk doğa, durgunlaştı, belki de olgunlaştı. İçinde ne fırtınalar esiyor bir bilseniz. Rüzgarından, denizi şikayetçi.Dalgalar sinirli vuruyor sahile,

Yoruldu yaz mevsiminin deli dolu koşuşturmalarından. Artık biraz dinlenme, biraz huzur zamanı geldi.

Güz mevsiminin börülceleri

Bal kabakları tarlalarında,

Hurmaları ağaçlarında biterken, yavaş yavaş meyveler ayrılacak yuvadan, yapraklar dönüşecek renklerinden sonra da terk edecek mekanı,

Siz tabiatın çocukları, siz yine de kanmayın aldanmayın yabancı bahara, ama dökmeyin yapraklarınızı da, tükenircesine,
Bakın o çam ağacı teslim oluyor mu kara kışa?


UYANDIRIN BENİ

Bahçemde ki çınar ağacı,
Soyunuyor, soyundukça.
Çıkarıyor sarı iç çamaşırlarını,
Korkuyorum çıplak kalacak,
Üşüyecek,
Serin kış rüzgarından koruyamayacak kendini.

Oysa ne güzeldi yeşil tuvaleti,
Ne yakışmıştı.
Nasıl da uçuşurdu etekleri
Yakışıklı rüzgar hafifçe okşadığında.

Yazın ihtişamı çabuk geçti oysa,
Yakışıklı rüzgar gösterdi gerçek yüzünü.
Şimdi ne kadar da sert,
Ne kadar kırıcı
Artık kuşlar da konmuyor kollarına,

Şimdi uyumak istiyorum çınar,
İlk kardelen başını çıkardığında,
Uyandırın beni.
Ardıç kuşu gelip pencereyi tıklattığında,
Badem ağaçları tomurcuğa döndüğünde
Ballı babalar çiçek doğurduğunda,
Uyandırın beni.

Bahçemdeki çınar ağacı yeşil elbisesini giydiğinde
Uyandırın beni.
DS

4 yorum:

  1. Hüznünü, korkularını ne kadar içten dile getirmişsin. Ortaya nfes bir şiir çıkmış.
    Ellerine sağlık Defne,
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Asuman,
    Her Güz mevsimi beni hüzün ve huzur kaplar.Bu çelişki nedir diye düşünürüm hep. İnsan olmanın, doğanın bir parçası olmanın hissedişi belkide.
    Teşekkürler güzel sözlerine,sevindim beğenmene.
    Sevgiler benden.

    YanıtlaSil
  3. "Bahçemdeki çınar ağacı yeşil elbisesini giydiğinde
    Uyandırın beni."

    çok güzel bu Defne, çınar'ın anlamı bende büyüktür, hep yeşil kalsın isterim :)

    YanıtlaSil
  4. Çınar ağacı benim için de sadece bir ağaç olmaktan çok alegorik olarak bir simgedir.Görkemli ve uzun ömürlü olması sebebiyle geçmişi geleceğe bağlar. İnsanlara sabırla yaşamayı öğretir. Beraber yaşamanın ve birbirine yararlı olmanın zevkinin verir. Bilirsin çınar ağacı kesmek yasal olarak ta suçtur.Bu sebeple çınar ağacını dikip bu özelliğini kullanan çok insan tanırım.Tabii çınar ağacına olan zaafımı sadece yorum kısmında anlatmak mümkün değil.Bana fikir verdin belki bir blok yazarım bu konuda.Ama önce bahçemdeki çınar ağacının bana ilham vermesi gerek.Sevgiler teşekkürler Nil, beni düşüncelere götürdün.

    YanıtlaSil