24 Kasım 2010 Çarşamba

MİM

Önce bu blogu okuyan ve MİMin ne olduğunu bilmeyenler için MİM olayını dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım. Çok severek takip ettiğim "insan olmak" blogunun yazarı sevgili Asuman Yelen bir yazımın yorum kısmına bana bir MİM gönderdiğini yazmış. İtiraf ediyorum ki "Mim ne ola ki" diye düşündüm. Mim, mimik, mimlemek. Araştırınca bunun dahiyane bir fikir olduğunu gördüm.Meğer mimlemek zevkli bir oyun imiş. Biri sizi mimlediğinde o kişi sizden bir konuda araştırma yaparak sitenize koymanızı istiyor.Üstelik bu mimin konusu kitap:D Çok teşekkür ediyorum Asuman'a bu keyfi bana hissettirdiği için. MİM DİYOR Kİ "Kitaplığınızın karşına geçin. Gözlerinizi kapatın. Derin bir nefes alın. Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin. Şimdi gözlerinizi açın. Bir kitap seçmiş durumdasınız. O kitabı satın aldığınız ya da hediye gelmişte olabilir anı hatırlamaya çalışın. İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın. Şimdi sayfaları şöyle hızlıca bir dolanın ki, kitabın kokusu burnunuza gelsin. Evet, ne güzel bir koku bu! 55. sayfayı bulun. Sayfayı tekrar okuyun. Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blokunuza yazın. Daha sonra siz de arkadaşlarınızdan üç tanesine cevaplaması için gönderin." Yeni evlendiğimizde çok sevdiğim çam ağacından yaptırdığımız benim için değeri çok ayrı olan kitaplığımızın karşısına geçip gözlerimi kapatıp derin bir nefes aldım.Ellerim bir kitap seçti.Murathan Mungan'ın Lal Masallar isimli kitabı.Metis Yayınları,Haziran 1993 Önce nereden aldığımı hatırlayamadım.Sayfalarını şöyle bir açınca Sevgili Murathan Mungan'ın benim için yazdığı yazı gözüme çarptı.Çok özel ve bana hitaben yazdığı yazının sonuna 14 Ek'02 diye tarih atıp imzalamış."Anlatsam inanmazlar oğul, masal derler; masala inanmazlar, masalı yalnızca dinlerler, sanki hakikati bilirmiş gibi, sanki hakikatin sırrına ermiş gibi, masala inanmayan gerçeğe inanır mı? Kapak sayfasının arkasında Rotary Kulübünün dörtlü deney testi var. Düşündüklerimiz söyledikleriniz ve yaptıklarınız 1*Gerçeğe uygunmu? 2*İlgililerin tümü için adil mi? 3*İyi niyet ve daha iyi dostluklar sağlayacak mı? 4*İlgililerin tümü için hayırlı mı? Şimdi hatırladım. Bu kitabı ben, bir rotary kulübünün davetiyle gelen Murathan Mungan'ın sohbetini dinlediğim gün alıp imzalatmıştım.Çok sevdiğim bu yazarın bende imzalı bir kitabının olduğunu nasıl unutmuşum?Kitaptaki "selvihan ve muradhan"ın öyküsü yüreğe mim koyacak kadar derin bir öyküdür de, hep arayıp da bulamadığımız, unutur gibi olduğumuz "aşk" ın izahatı bir öykü...Onun kadar diğer öyküler de o kadar etkileyici. Kitabı kokluyorum. Eski kitap kokusu. Ne kadar huzur verici... Gelelim kitabın 55.sayfasına, "Duru bir yaz şafağında gökyüzünde ansızın patlayan bir öfke bulutu belirdi.Dağın dumanı eteklerine indi, bozkır sise kesti.Dağ dahi görünmüyordu.Toprağı bölen, malı bölen, emeği bölen, sevdayı da bölecekti elbet.İnsanları birbirine yasak edecekti.İnsanların birbirine yasak olduğu yerde, her vahşet muteberdi.İşte dağın, köşkün ve de Selvihan'ın kısası budur." Aman MİM kurallarını unutmayın 1- Mimlenenler mimi cevaplamak zorundadırlar, mim bozulamaz. 2- Mimin bozulması teklif dahi edilemez. 3- Mim yalnızca 3 kişiye gönderilebilir. 4- Karşılıklı mimlemeler yasaktır. 5- Mim, her bir blog için sadece bir kez cevaplanabilir. 6- Mim kurallarının ilk 6 maddesi değiştirilemez." Şimdi de ben bu mimi çok sevgili blogger dostlarıma gönderiyorum. Agzı bozuklara karşı gelelim Kara Kitap Begonvilli Ev

13 yorum:

  1. lal masallar en sevdiğim kitaplardan biridir.hem de imzalıymış,özendim şimdi.mimi aldım,en kısa zamanda yazmaya çalışırım.kitaplarım öyle bölük pörçük yerlerdeki önce hangi kütüphanenin önüne geçeceğime karar vermem gerek. :))

    YanıtlaSil
  2. İlk mimim geldiğinde ben de aynı şeyler düşünmüş benzer şeyler yazmıştım.
    Murathan Mungan' ın isme imzalanmış kitabı. Ne kadar güzel.
    Bir de burada teşekkür etmek istedim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle teşekkürler. Mim konusu kitaplar olunca nasıl ''hayır''derim? Ne var ki bu mimi paylaşmayı düşündüğüm arkadaşlarım zaten mimlenmişler. En kısa zamanda blog listemi inceleyip karar vereceğim. Sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
  4. Nuran'cım Murathan Mungan'ı bulup senin için imzalatmazmıyım ben:))Hadi bakalım iş başına.Seç bir kitap senin seçimlerine bayılıyorum:))
    Sevgili Asuman, ben sana teşekkür ederim, beni mutlu ettin:))
    Begonvilli ev seçeceğin kitabı merakla bekliyorum ve ilgine teşekkür ediyorum.
    Bir de Ağzı bozuklara Karşı gelelim'den cevap alsam mim tamamlanacak.

    YanıtlaSil
  5. Mime değil de kitaba takıldım ben... Ne güzelmiş konusu... Tşk.

    YanıtlaSil
  6. Kiraz Çiçeği, evet güzel bir masal kitabıdır büyüklere yazılmış.İçinde 3 masal vardır.Kitap bittikten sonra masal mıydı gerçekmi ayıramazsın, masala inanırsın.

    YanıtlaSil
  7. Defne hanım merhaba..
    Beni de mim ailesine kattığınız için teşekkürler ve ayrıca biraz geciktiğim için de özür dilerim çünkü evimde değildim.
    MİM'i bugün çok sevdiğim bir kitabı odak noktası alarak,-Turgut Özakman'ın Cumhuriyet'inden söz ediyorum-,işledim ve yayınladım.
    İlginiz için ayrıca teşekkür eder,gecikme için tekrar özür dilerim.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  8. Mimleri ben de seviyorum. Biraz konu disi oluyor, kendimizi anlatma firsati veriyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Defne Hanım merhaba.
    Dün yolladığım yorumda da belirttiğim üzere,MİM'i yayınladım ve ilginize gerçekten teşekkür ederim.2 günlük gecikmem,evde olmayışımdan kaynaklanmıştır,özür dilerim.
    Saygılar..

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Nesrin Hn.,
    Hoş geldiniz bloğuma.Sizinle tanıştığıma memnun oldum.Pek çok ortak konu paylaşacağız sanırım.Yorum için teşekkürler.Siz de aynı mim konusunu yazmışsınız.Okudum.Duygu asena, radikal sınırları zorlayan, değerli bir yazardı.Kadının adı yok ile, kadının adını en sesli haykıran yazardı.Nurlar içinde yatsın.Teşekkürler.
    Ağzı bozuk düşmanı sevgili dostum, ince ruhlu insan, mimi okudum.Yorumda yazdım.Teşekkür ederim.Biliyordum güzel bir yazı çıkaracağınızı.Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Sayın Soysal;
    İzninizle bir çokbilmişlik yapacağım.
    Bloğunuzun yan tarafında yer alan bir kitap var;Jonathan Livingstone.
    O kitabın asıl adı;Jonathan Livingstone Seagull'dur. (Türkçesi Jonathan Livingstone Martı) ve bu kitapdan yapılan harika filme, yine Neil Diamond tarafından yapılan olağanüstü Soundtrack'i biliyormusunuz?
    Mükemmel kitaba,muhteşem bir film ve olağanüstü bir de müzik...
    Bu karışım her zaman biraya gelmez...
    Hoşgörünüze şimdiden teşekkürlerimle..

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Ağzı bozuk düşmanı, pek çok durumda pek çok olaya, duruma benzer hissel yakalamak saanırım dostluğu güçlendiren şeyler.Bu zamanda az raslanan bir durum. Siz ve bazi blog dostlarım bazen aynı durumda aynı hisleri duyup tek ağızdan konuşuyor gibi oluyoruz.Nu beni gerçekten mutlu ediyor.Size teşekkür ederim.Bunları niye mi yazdım? O kitap resminin üstüne bir tık yaparmısınız:PP

    YanıtlaSil
  13. Dediğiniz TIK yapılmış ve teşekkür edilmiştir.:):)

    YanıtlaSil